ambæks verden. billedarkiv 2013: 1. halvår
2008: 2. halvår
2008: 1. halvår
2007 og 2006

29.6.13. Det blev en kort weekend i Sverige for det var både vådt og koldt. Vi forkælede os selv med frokost på Möckelsnäs Herrgård, der bare ligger helt forrygende flot. Her fik vi weekendens eneste og korte solglimt.
29.6.13. Kaffe og kage i Linnés Råshult, som er en slags lille frilandsmuseum. Køligt men dog tørvejr.
29.6.13. Og så fik vi sørme besøg af denne lille fætter, der længe stod og spiste lige foran terrassen.
20.6.13. Grillhygge på terrassen en helt almindelig torsdag. Det var også dagen efter Mias fødselsdag, så hun lavede lynhurtigt en islagkage.
9.6.13. Det blev til en kort tur ud i sommer Danmark, og vi kom hjem med nye danske kartofler og jordbær, der bare smagte vidunderligt. Vi spiste frokost på Gershøj Kro med udsigt over Roskilde Fjord. Både vejr og buffet kunne have været bedre, men det var et dejligt sted.
6.6.13. Når vejret nu er til grillmad, så skal der altså grilles selv om det ikke lige var planlagt. Denne gang stod den på burgere.
1.6.13. Til jul gav Nadia sine bedsteforældre en invitation til "Den blå planet", så i dag drog 8 familiemedlemmer til det nye store og flotte akvarium. Trods et mylder af mennesker, lykkedes det os at se en masse fisk.
1.6.13. Den medbragte frokost blev efterfølgende indtaget i Amager Strandpark. Det dejlige sommervejr havde lokket mange til, og der var gang i alskens aktiviteter både til lands og til vands.
1.6.13. Det blev også til en kop kaffe og en stor is til Nadia. Det blev en rigtig dejlig familiedag.
25.5.13. En tur i Tivoli er altid en dejlig oplevelse, der er altid flot i den gamle have. Denne gang stod den også på møre bøffer i Grøften - lækkert.
19.5.13. Pinsen bød på både godt og dårligt vejr. Pinsedag var ret grå, så vi måtte tænke os til den ellers flotte udsigt fra restauranten i Ishøj havn, hvor vi spiste frokost.
7.5.13 Lunt og dejligt vejr, så grillsæsonen blev skudt i gang. Jens, Katja og tvillingerne droppede ind med mad, og så blev der ellers hygget på terrassen.
5.5.13. Til koncert med André Rieu og hans orkester i Ballerup Arene. En herlig og meget underholdende aften med dejlig musik, men uden kamera. Billedet er taget med mobilen før koncerten startede - de øvrige billeder blev elendige.
4.5.13. Tvillingerne fejrede deres 4 års fødselsdag. De havde ønsket sig og også fået cykler med pedaler, og vejret var perfekt til en cykeltur.
27.4.13. Årets familieudflugt løb af stablen i Bededagsferien. Turen gik til Als for at opleve Universe, og alle 19 fik en lang og spændende dag i eventparken. En svær opgave at være fotograf denne dag, for det var umuligt at følge alle, og fotografen ville også selv prøve ting.
27.4.13. Vi ankom da parken lukkede op kl. 10 og de fleste blev der til den lukkede kl. 17, og der var ikke mange pauser. De fleste voksne fik prøvet en segway-tur. Hov, Mia - man må ikke slippe styret.
27.4.13. Der var masser af vandsjov, der fascinerede og udfordrede både store og små, og som man kunne være fælles om.
27.4.13. Vejret var udmærket denne lørdag, og der var ikke mange besøgende i parken, så det var nemt at komme til. Her er Flicka i gang med den lille gravko.
27.4.13. Ved hjælp af solenergi kom der gang i springvandet.
27.4.13. Freja trampede til for at skaffe energi til et kuglespil.
27.4.13. De mindste var vilde med de store gravkøer, som de selv kunne styre med en smule hjælp.
27.4.13. Jeppe skifter hjul på en racerbil - på tid altså.
27.4.13. De fleste fik prøvet fakirbænken.
27.4.13. Der var alle tænkelige udfordringer både til fysikken og til hjernecellerne. Her handler det om koncentration.
27.4.13. Der blev bygget kreative raketter af plastikflasker, pap, papir og tape.
27.4.13. Bagefter blev raketterne fyret af på affyringspladsen. Nadias raket kom ganske langt.
27.4.13. Jons raket kom meget langt.
27.4.13. Vi boede på hotel i Nordborg, og det blev også til en tur gennem byen. De fleste rundede også det lille tivoli, der var på besøg i byen. Radiobilerne var et hit hos de små.
27.4.13. På hotellet blev der leget, kigget fjernsyn, snakket og spillet Ipad. De 3 yngste hyggede sig gevaldigt sammen. Alt i alt en dejlig og vellykket tur, der kun blev skæmmet lidt af middagskoks fra hotellets side den første aften.
21.4.13. Nu sker der en masse i haven. Kejserbusken er sprunget ud og står med et væld af skønne duftende blomster.
13.4.13. Flickas danseskole holdt afdansningsbal i Ballerup Superarena. Der var både mange dansere og mange tilskuere. Store og små dansede lystigt i flere timer.
13.4.13. De små imponerede med et ganske langt program. Ind imellem kneb det gevaldigt med at finde Flicka i vrimmelen, men rottehalerne hjalp, så det lykkedes for det meste.
31.3.13. Det dejlige solskin lokkede os ud, og vi kørte til Køng på Sydsjælland for at se museet, og høre den spændende historie om dengang der i Køng lå et fabriksanlæg, hvor man fremstillede fine hørtekstiler.
30.3.13. Freja fyldte 9 år og fik dejlige gaver. Bl.a. det hun allermest havde ønsket sig: en hamster.
30.3.13. Far havde bagt boller nok til et helt kompagni, og bagefter var der hele 2 flotte og lækre lagkager.
29.3.13. Anna, Michael og Nadia havde inviteret os med på en rundvisning i Roskilde Kloster, og det var spændende at se den gamle bygning både ude og inde.
29.3.13. Klosterforvalteren viste rundt og var god til at fortælle om stedets historie. Her er vi i riddersalen, hvis vægge er dækket af guldskind mens loftsmalerierne er bibelen næsten i tegneserieform.
23.3.13. Denne lørdag fejrede jeg min 60-års fødselsdag sammen med Bent og alle vores 17 børn og børnebørn. Iført ny kjole og fine smykker, som min mand havde givet mig, pakkede jeg en fantastisk gave fra alle børnene ud: et foto med dem alle!
23.3.13. Festen blev fejret på et Bed and Breakfast ved Rødvig på Stevns. Masser af sne og masser af plads både ude og inde. Maden kom udefra og ingen skulle køre hjem om aftenen, så vi kunne bare feste.
23.3.13. Der blev spist mad og drukket vin, spist slik og chokolade i lange baner, der blev leget, spillet på iPad, danset og snakket til langt ud på natten.
23.3.13. Fødselsdagskortet med musik var et stort hit hos de 3 mindste piger.
23.3.13. De 2 jævnaldrende fætre har også fælles interesser.
23.3.13. De fleste børn var længe oppe og deltog ivrigt i dansen.
23.3.13. Børnene bemægtigede sig de voksnes kameraer, og så blev der ellers taget nogle lidt anderledes og sjove billeder. Her er et par af resultaterne.
23.3.13. Jeg kom hjem med 429 billeder, men desværre var mange af dem meget mørke for kameraføreren glemte alt om blitz.
20.3.13. Jeg fyldte 60 år en onsdag, og selve dagen fejrede Bent og jeg med et ophold på Bandholm Hotel.
20.3.13. Det var koldt og gråt, og der var masser af sne og fygning, men indenfor på hotellet var der heldigvis både varmt og meget hyggeligt, og masser af god mad.
16.3.13. Vi har en del fødselsdage i familien i marts måned. I dag var det Annas fødselsdag, og hun bød på både frokost og eftermiddagskaffe med kager.
16.3.13. Trods en beskadiget finger med 4 sting havde Nadia lavet lækker chokoladelagkage med creme i anledning af mors fødselsdag.
3.3.13. Vi var i Cafe 8-tallet i januar og spiste godt. I dag var vejret endnu bedre, så vi tog igen til Vestamager. Her er bare så flot med den imponerende bygning til den ene side, og naturcenter Vestamager til den anden side.
2.3.13. 3 Mikkelsen-børn skulle passes fra lørdag til søndag, og vi tog dem med til Busfabriken i Helsingborg, hvor ungerne kunne boltre sig i et legeland på 6000 m2.
2.3.13. Spændende for børnene både at sejle frem og tilbage til Sverige, og at være i et andet land. Og Busfabriken var en stor succes. Der var rigtig mange mennesker, da vi kom, men det tyndede ud, så der var rigtig plads til at prøve tingene.
2.3.13. Kamille, Freja og Jeppe var vældigt tilfredse med trampoliner, rutchebaner, boldsjov, klatrebaner og meget mere.
2.3.13. Det blev til 3 timers leg for fuldt drøn, kun afbrudt af en tiltrængt slush ice pause. Vi holdt selvfølgelig øje med ungerne, men kunne ellers sidde og slappe af. Vi var blandt de sidste der gik, da Busfabriken lukkede kl. 19.00.
2.3.13. Vi spiste aftensmad i en af den svenske burgerkæde Max's restauranter, og så gik turen hjem til Danmark. Det var 3 meget trætte børn, der hurtigt gik omkuld denne aften.
24.2.13. Det var koldt og kedeligt i Danmark, da vi tog på ferie, og vi kom hjem til samme vejr. Men en af stueplanterne sprang ud med denne store blomst, der stod og lyste op. Ikke lige Madeira, men alligevel....
9.2.13. Til karneval på Madeira og sikke en forrygende oplevelse. Vi havde planlagt vores vinterferie, så vi netop kunne få denne oplevelse.
9.2.13. Det store optog startede lørdag aften kl. 9 og strakte sig over 2 timer, hvor den ene sambadansende gruppe fulgte den anden.
9.2.13. Det var rene udstyrsstykker med mængder af fjer, glimmer og glitter i alverdens farver.
9.2.13. Optoget bevægede sig langsomt ned ad Funchals havnegade - en strækning på ca. 1½ kilometer, hvor tusindvis af tilskuere havde taget opstilling i god tid.
9.2.13. Vi havde stået og ventet i små 2 timer, og var tæt på at opgive, da showet endelig startede. Havde tænkt om det var umagen værd - det var det!
9.2.13. Det var bare fuldstændig mageløst.....fest, farver, flotte piger og høj sambamusik. Men faktisk var der plads til både unge og ældre, mænd og kvinder, tykke og tynde og det var en del af charmen. Og alle var i højt humør.
4.2.13. Vi tilbragte en uge på Madeira, og boede på et stort og udmærket hotel i hovedbyen Funchal. Hotellet bød os velkommen med en flaske Madeira.
4.2.13. I en uge nød vi denne udsigt fra hotelværelset, og byen var flot både om dagen og om natten, hvor der var masser af lys. På billedet er vejret godt, men vi havde også dage med mange skyer.
8.2.13. Madeira er meget kuperet, og vi kørte ikke langt i den lejede bil, før det gik stejlt op og ned ad ret snoede veje. Det gav til gengæld også nogle imponerende udsigter alle vegne. Her er det Madeiras sydkyst.
8.2.13. Her et kig ned over en lille havneby på sydkysten.
10.2.13. Madeira har flere fantastiske haver, og vi besøgte et par stykker. Det var vinter på Madeira, men der var masser af blomster og blade på mange træer, så det var ganske anderledes end vores vinter, og vi nød pausen fra sne og kulde.
11.2.13. Adskillige krydstogtskibe anløb Funchals havn, mens vi var der - de fyldte godt op i havnen. Alt i alt havde vi en dejlig uge, hvor vi fik set en del, men fik også slappet af.
3.2.13. Nadia fyldte 8 år, og det blev fejret med boller og kager. Og Nadia kom på arbejde for der var mange gaver...
27.1.13. Kamille fejrede sin 11-års fødselsdag på forskud med en dejlig champagnebrunch og 11 lys i pandekagerne.
20.1.13. Koldt men fantastisk flot vejr, så vi måtte bare lidt ud. Det blev til en tur på Ishøj Strand.
13.1.13. Vi indløste en Smartbox-frokost i Cafe 8-tallet, som ses nederst til venstre på billedet. Vi fik usædvanligt lækkert smørrebrød, mens vi kunne nyde den fine udsigt til Vestamagers savanne.
11.1.13. Bent fejrede sin fødselsdag og inviterede børn og børnebørn på burgerbar. Ganske uhøjtideligt og fornøjeligt.
6.1.13. En hyggelig dag i Zoo sammen med børn og børnebørn. Vejret var godt nok gråt og vådt, men flamingoerne lyste fint op i alt det grå.
6.1.13. Vi fik set en masse store og små dyr både ude og inde, og selv om vejret var halvdårligt, var der en del mennesker i haven.
6.1.13. Zebraen her var ret interesseret i os eller måske i Jeppes grønne jakke. Den kom i hvert fald tæt på.
6.1.13. 5 gange Mikkelsen tog sig et lille hvil i flodhestehuset.