ambæks verden. billedarkiv 2012: 1. halvår
2008: 2. halvår
2008: 1. halvår
2007 og 2006

30.6.12. Årets sommerudflugt med Bents kontorfællesskab blev en rigtig dejlig tur, bl.a. fordi vejret var rigtig godt. Turen gik først til Stevnsfortet, hvor vi startede på terrænet med lidt nem frokost og udsigt til Østersøen.
30.6.12. Vi fik en meget spændende og underholdende guided tur rundt på området, først oppe og bagefter nede. De flere kilometer lange gange er hugget ud i kridtet og mos og alger giver nogle flotte farver.
30.6.12. Turen gik videre til Præstø, hvor vi skulle på gourmetophold på Frederiksminde Hotel. Facaden ser måske lidt kedelig ud, men det er hotellet bestemt ikke. Der var supertskønt både ude og inde og hotellet ligger pragtfuldt placeret i et flot anlæg med vand til 3 sider.
30.6.12. Vi blev rigtigt forkælede lige fra vi startede med kaffen udenfor på den store terrasse.
30.6.12. Før middagen blev der serveret champagne og lækre snacks på terrassen.
30.6.12. Den 6-retters aftenmenu blev indtaget i Snaphanestuen, og sikke en middag. De særdeles lækre retter var rene kunstværker både syns- og smagsmæssigt.
30.6.12. Her en lille udsøgt vegetarret. De små serveringer var meget forskellige, men alle særdeles smagfulde og vi blev meget mætte. Den efterfølgende kaffe blev indtaget ude på terrassen, og selv om det var blevet sent, var der lunt og dejligt.
23.6.12. Skt. Hans blev tilbragt i Sverige, men billedet snyder lidt, for vejret var ikke specialt godt, og det blev kun til et kvarters tid på terrassen.
19.6.12. Mormor her passede lillesøster Flicka, mens Storm var med sine forældre i skolen, hvor han første gang mødte sine klassekammerater. Storm var meget stolt over den fine t-shirt, som alle de nye elever fik.
17.6.12. Der var en udmærket frokostbuffet, som vi spiste på Bakken i dag, men det foregik indendørs for regnbygerne kom og gik. Det blev dog bagefter til en tur rundt derude i nogenlunde tørvejr.
16.6.12. Via min slægtsforskning havde Thom fra Holland fået kontakt med sin danske del af familien, og nu var han på besøg. Selv om det faktisk slet ikke er min familie var det spændende at se de mange gamle familiebilleder, som han havde taget med.
3.6.12. Weekenden blev tilbragt i Sverige, og søndag spiste vi lækker frokost her på Asa herregård sammen med gode venner.
3.6.12. Sidste år sejlede vi til herregården med den lille dampbåd Thor, men denne gang tog vi bilen. Det gav os muligheden for at se båden lægge til og senere tage af sted igen.
3.6.12. På billederne ser vejret fint ud, men det var faktisk hundekoldt og den flotte aftenssol måtte nydes indefra, og havemøblerne kom ikke i brug denne gang.
27.5.12. Tomatplanter, agurker og lidt andet kom på plads i drivhuset. Det bliver spændende at se, hvad vi får ud af det i år....
27.5.12. Jeppe overnattede og der blev spillet rigtig meget bold.
27.5.12. Det blev også til frokost på restaurant, og det var bare skønt at sidde udenfor selv om pigerne syntes, det var en lille smule køligt.
17.5.12. Vi mødtes med venner på Lolles Gård på Nyord for at spise frokost. Ingen af os havde været der før, og det var lidt af en oplevelse at træde ind i den gamle kro, hvor man samtidigt trådte adskillige årtier tilbage i tiden.
17.5.12. Bagefter gik vi på sight seeing og power shopping i den lille by, hvor der faktisk var rigeligt at købe som f.eks. sennep og garn. Byen er en vaskeægte lille levende landsby, hvor man slenter rundt i de små gader.
17.5.12. Nyord forbindes med Møn via en lille bro, og der er skøn natur på begge sider, bl.a. flade strandenge med græssende kvæg og massevis af fugle.
13.5.12. Mors dag blev husket, og da Mette ikke kunne komme på besøg, sendte hun i stedet en dejlig buket med et rørende kort. Sikke en overraskelse, og en rigtig god start på dagen.
13.5.12. Kamille klar på Mombasa til sit første springstævne. Det gik desværre ikke så godt, for hesten skred og begge faldt. Kamille kom heldigvis ikke noget til, men blev forståeligt nok ret forskrækket. Det blev vi andre også.
13.5.12. Vejr til at sidde udenfor og spise frokost, så vi indløste et gavekort og spiste en stor og lækker platte på Taarbæk Kro. Fredeligt sted med fin udsigt og liv i den lille havn.
13.5.12. Vi drog videre til Bernstorff Slot, hvor vi var med på en rundvisning og hørte om slottets spændende historie.
13.5.12. Før rundvisningen nåede vi at få kaffe i den svenske villa, som ligger i den store flotte park. Her må hunde løbe frit og der var da også hunde alle vegne, alle racer, alle størrelser.
5.5.12. Årets store familieweekend gik til Sydsjælland og Møn. Vi startede med frokost i Kalvehave Labyrintpark. Lidt køligt, men det gik.
5.5.12. Så kastede alle sig ud i løjerne, og den store labyrint var noget af en udfordring for både store og små. Alle drønede rundt i jagten på bogstaverne, og de fleste fik et labyrintmester-diplom næsten uden at snyde.
5.5.12. Der var mange flere udfordringer.
5.5.12. Et ganske underholdende sted, hvor et par timer hurtigt gik.
5.5.12. Turen gik videre til Bakkelund Bed & Breakfast på Møn, hvor vi skulle spiste aftensmad og overnattede. Glimrende sted med masser af plads til os alle 18 samt hunden.
5.5.12. Udenfor blev der leget med hund, gynget, spillet bold og pustet sæbebobler og indendørs blev der leget og spillet. Masser af snak og hygge til langt ud på aftenen.
6.5.12. Søndagen var afsat til Møns Klint, hvor vi så det flotte og spændende Geocenter, hvorefter nogle gik tur oppe og nede og andre valgte at køre hjem. En dejlig weekend med næsten alle børn og børnebørn.
1.5.12. Tvillingerne fyldte 3 år, og det blev bl.a. fejret med denne flotte kagekone. Med hele 2 fødselarer mindede hjemmet ganske meget om en filial af Fætter BR.
1.5.12. Kodriverne her blev hjembragt fra en sydsjællandsk grøftekant sidste forår, og de ser ud til at trives fint under lidt nordligere himmelstrøg.
1.5.12. Ikke just Gavnø, men den hjemlige have kan nu også fremvise fine tulipaner.
29.4.12. Årets første forårstur gik til Gavnø sammen med Anna, Michael og Nadia. En kølig dag, men alle var godt klædt på, og kunne nyde de mange flotte tulipaner.
29.4.12. Vi var også indenfor og så både den enorme malerisamling, forskellige værelser og kirken.
29.4.12. Nadia gik på skattejagt, som førte os rundt i hele parken. Bagefter spiste vi den medbragte mad udenfor på picnic-pladsen.
29.4.12. På vej hjem fik vi kaffe i Villa Gallina, hvor der var dejligt læ for den kølige blæst. Trods vejret var det en dejlig dag i et lidt køligt forårs-Danmark
9.4.12. Påskeharen havde lavet små spændende poser til børnebørnene, og vi nåede lige at dele dem ud, mens det stadig var påske.
31.3.12. Jon besøgte sin søster og pludselig dukkede resten af familien op for at fejre hans nylige fødselsdag. Det havde han ikke lige regnet med....
30.3.12. Freja fyldte 8 år og havde en fantastisk dag for hun fik masser af dejlige gaver.
30.3.12. Freja havde bestilt hotdogs og mor havde lavet hele 3 flotte kager, som Freja ser ud til at være yderst tilfreds med. Det nye tøj vakte også begejstring og kom på med det samme.
25.3.12. Så var det min tur til at fejre fødselsdag, og efter frokosten tog vi kaffe og kage med til stranden, for vi måtte bare ud og nyde det skønne forårsvejr.
25.3.12. Der var også en legeplads, hvor ungerne rigtigt boltrede sig.
25.3.12. Strand, sand og vand er altid et hit hos børnene.
16.3.12. Anna fejrede sin fødselsdag og inviterede på aftensmad. Gaver ønskede hun ikke, men det fik hun nu alligevel. Fotografen skal vist arbejde lidt med det nye objektiv, for dagens billeder blev ikke helt gode.....
11.3.12. Efter nogle måneder var det dejligt at holde weekend i det svenske. Som altid rundede vi butikken, hvor man kan købe de lækreste skaldyrsboller.
11.3.12. Der var stadig is på det meste af søen og ved bredden blæste en iskold vind. Andre steder var der mere læ, men det blev nu mest til indendørs hygge og afslapning.
11.3.12. Søndagens sol indbød dog til en længere tur, og man fornemmede foråret rundt om hjørnet. Små klukkende vandløb og smeltende iskunst.
3.3.12. Fastelavn på farmor/mormors arbejdsplads, og vi stillede med hele 6 børnebørn. Monsteret Storm blev kattekonge og han valgte prinsesse Flicka som sin kattedronning. Og så vankede der slik og sodavand.
3.3.12. Der var en tønde til de store og en tønde til de små, og børnene gik rigtigt til den. Her er det kirurgen Nadia, der banker til den store tønde.
19.2.12. På denne kolde søndag var det dejligt at sidde indenfor i en af Nyhavns restauranter og nyde frokosten.
8.2.12. Storm og Flickas institution havde inviteret bedsteforældrene til fastelavnsklip, så mormor klippede og klistrede med Flicka i vuggestuen, mens farmor var hos Storm i børnehaven.
5.2.12. Nadia fejrede sin 7-års fødselsdag og havde inviteret familien til frokost.
5.2.12. Nadia var både stolt og dybt koncentreret, da hun bar den imponerende fødselsdagskage ind. Hun havde selv været med til at lave den.
4.2.12. Kamilles største ønske var stævnetøj, og det fik hun af mor og far. Selvfølgelig skulle vi andre også se, hvor flot Kamille så ud i det fine outfit.
29.1.12. Så er vi tilbage efter en uges skøn, skøn ferie på Tenerife. Vi nød varmen og øen i fulde drag. Det blev bl.a. til en tur op på den høje vulkan Teide.
29.1.12. Vi tilbragte mange timer i et par dyre- og blomsterparker, bl.a. i den fantastiske Loro Park, hvor vi så flere flotte dyreshows med delfiner, søløver og spækhuggere.
29.1.12. I Jungle Park så vi fugleshows, og vi myldrede rundt i junglen på små stier, over hængebroer og i grotter.
29.1.12. I en ubåd dykkede vi 25 meter ned i Atlanterhavet og kiggede ud på fiskene, som blev lokket til af en dykker. Sjov oplevelse.
29.1.12. Den stod også på lækker mad, for man spiser godt på Tenerife, og der var meget at vælge imellem. Den lokale vin skulle selvfølgelig også smages, og den var god.
29.1.12. Der var også tid til bare at sidde og nyde et glas sangria.
29.1.12. Også tid til at nyde de pragtfulde omgivelser og udsigter, både ved det velplacerede hotel, og når vi kørte rundt på øen. Tenerife er en rigtig dejlig ferieø.
15.1.12. Bent fejrede sin fødselsdag, og endnu en gang satte vi pris på gildesalen, hvor der er plads til alle. Desværre var fødselaren lidt underdrejet, og et besøg på skadestuen senere på dagen afslørede et brækket skulderben.
15.1.12. Denne gang stod den på græsk buffet. Det smagte godt, men som sædvanligt var der langt mere, end vi kunne spise.
1.1.12. Efter en stille nytårsaften startede det nye år med en særdeles grå, men lun dag. Vi tog til stranden for at få lidt frisk luft, her var det også gråt i gråt, men de orange havtorn lyste dog lidt op.